
Anthropic moet geavanceerde AI-modellen uitschakelen voor niet-Amerikanen
Het Amerikaanse AI-bedrijf Anthropic heeft aangekondigd dat het zijn geavanceerdste modellen "abrupt zal uitschakelen" voor alle gebruikers buiten de Verenigde Staten. Dat gebeurt na een bevel van de Amerikaanse overheid om buitenlanders de toegang tot de modellen te ontzeggen.