
Gemeente Groningen start Linux-pilot
De gemeente Groningen start dit jaar een pilot met een alternatief voor Microsoft Office. Samen met de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) onderzoekt de gemeente ook of Windows op de werkplek vervangen kan worden door Linux. Aanleiding is Europese wetgeving die overheden verplicht hun afhankelijkheid van big tech terug te dringen. Groningse ambtenaren van de […]