
Spoelstra Spreekt: Overwinning
COLUMN – Grote vreugde deze week bij de regering-Trump: de Straat van Hormuz gaat weer open. Wat een overwinning! Dit laatste is natuurlijk sarcastisch bedoeld. Want voordat Trump zich volkomen onnodig, op aangeven van Netanyahu, in een oorlog stortte, was die zeestraat ook al open. Sterker, Iran was nog niet eens op het idee gekomen om deze af te sluiten.
De ‘overwinning’ van Trump doet me denken aan één van de vele ict-implementaties die ik heb meegemaakt. Daar presteerde de projectleider het om al juichend door de gang te schreeuwen: ‘Hoera, we kunnen factureren!’ Maar dat konden we altijd al. Pas toen het nieuwe en veel te dure ict-systeem live ging, konden we het ineens niet meer.
...